söndag 25 december 2011

Lite julaftonsbilder

Vi började julafton med julfrukost hos mina föräldrar sedan han vi he mför att fixa till oss lite innan vi åkte innåt landet till pyttebyn mitt i skogen där hela tjocka släkten väntade eller i alla fall 22 pers så vi var inte riktigt full trupp.

Där blev det Kalle och härligt julbord med massa gott innan vissa gick ut i ladugården för att hjälpa bonden

dessa två var nog de sötaste pigor bonden haft på länge ( iala fall sedan i sommras) dock ville dom inte riktigt vara med på bild

Medan några var i ladugården så blev det en del tvspelande sedan fick mosters hund Nitro sin julklapp i förtid och som ni ser älskade han den och ville ut direkt och prova.

efter det så blev det tomten som ni ser var vår julklappshög ganska stor även om den är mindre nu än tidigare år då de små barnen numera är ganska stora yngst på julafton är min 13årige kusin men tomten är spännande ändå.

Förra året hade vi pepparkakshustävling i år blev det efterättstävling och efterätterna skulle innehålla, chili, kaffe, polkagris, maräng, körsbär, polkagris och pepparkaka dock fick man välja bort en smak. jag gjorde julgodis som jag la i fina kartonger som var och en fick med sig hem det blev pepparkakskola, körbärsknäck, chilitryffel, kaffetryffel och macarons med choklad och polkagrisfyllning.
6 bidrag var det totalt och vi blev tvåa efter mor och far som hade en sjuhelsikes bra presentation på deras moccadräng men mitt godis var nog godast ändå ;P


som segrare får man äran att bestämma nästa års tävling ska bli sännande att se vad vi ska hitta på då

sedan åkte vi till barnens farfar för att nu avsluta dagen med lite julklappsprovning och julklappsvisning här hemma och alla är nöjda och glada över sina klappar min bästa var nog de fina varma skorna jag fick som funkar både på skogspromenad och på stan, fast jag fick mycket annat fint också så jag måste ha varit snäll i år.

Hoppas er julafton varit fin den också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar